ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΟΥ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ
ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ ΠΑΡΟΥ
Αριθ.Αποφ 1/2011
Απόσπασμα από το πρακτικό της 1ης συνεδρίασης της επιτροπής διαβούλευσης.
Θέμα 2: Γνωμοδότηση για την χορήγηση άδειας ίδρυσης υπεραγοράς λιανικού εμπορίου στην εταιρεία «Βιδάλης Μάρκετ Α.Ε.»
Στην Πάρο, σήμερα την 23-03-2011 ημέρα Τετάρτη και ώρα 19.00 μ.μ. η επιτροπή διαβούλευσης συνήλθε σε συνεδρίαση στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου.
Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης ο πρόεδρος διαπίστωσε ότι από τα 50 μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης ήταν:
ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΑΠΟΝΤΕΣ
1. Ακάλεστος Παρασκευάς 1. Άγουρος Άγγελος
2. Αποστολίδης Μένιος 2. Γαβαλάς Παντελής
3. Βουλγαράκης Κων/νος 3. Ζουμή Μαρίνα
4. Γεωργιάδης Δημήτριος 4. Καβάλλης Δημήτριος
5. Γρηγοράσκου Φιλία 5. Καρποδίνης Αλέξανδρος
6. Δεσύλλα Χαρούλα 6. Κουντρουμιχάλης Ηλίας
7. Θωμά Ειρήνη 7. Λάμπρου Αντώνιος
8. Καλακώνα Ιωάννα 8. Λουρίδου Ειρήνη
9. Καλπάκογλου Ιωσήφ 9. Μαούνη Αναστασία
10. Κοττίκας Γεώργιος 10. Μοστράτου Αν.Ζαμπέτα
11. Μαλαματένιου Λουκία 11. Παντελαίου Μαρία του Κων/νου
12. Μαρινάκης Νικόλαος 12. Σιφναίος Παντελής
13. Μαρινόπουλος Αθανάσιος 13. Σκαραμαγκά Αλίκη
14. Μπιζά Κυριακή 14. Σκιαδάς Δημήτριος
15. Μπιρμπίλη Μαρία 15. Τζανακοπούλου Μαρουσώ
16. Μπογιατζής Δημήτριος 16. Τριαντάφυλλος Νικόλαος
17. Μπουραντά Αικατερίνη 17. Τσιλιχρήστος Νικόλαος
18. Οικονόμου Θεόδωρος 18. Φωκιανός Σπύρος
19. Παναγόπουλος Γεώργιος 19. Παπαδόπουλος Ευάγγελος
20. Παντελαίος Χρυσόστομος 20. Ψαρρά Μαρία
21. Παπανικολάου Γεώργιος
22. Ροπαïτου-Φραγκούλη Μαργαρίτα
23. Σαμαλτάνης Κων/νος
24. Σαρρή Παπακυρίλλου Θεοδώρα
25. Σκλαβούνος Γεώργιος
26. Τριαντάφυλλος Αναστάσιος
27. Τρίχα Σταυρούλα
28. Τσιγώνιας Νικόλαος του Αλεξ.
29. Φραγκούλη Άννα του Στυλ.
Παρόν ήταν και ο πρόεδρος και αντιδήμαρχος κ.Κουτσουράκης Παναγιώτης.
Τα πρακτικά τηρήθηκαν από την κα Ζαμπούνη Αρχοντούλα , Δημοτική Υπάλληλο.
Ξεκίνησε εισήγηση του Προέδρου κ. Κουτσουράκη Παναγιώτη και διαβάστηκε η σχετική νομοθεσία:
Σύμφωνα με το άρθρο 94 παρ. 6 αριθμ 29 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης –Πρόγραμμα Καλλικράτης» στην άσκηση πρόσθετων αρμοδιοτήτων από τους Δήμους, από την 01/01/2011 μεταβιβάζεται και η χορήγηση από το Δημοτικό Συμβούλιο αδειών ίδρυσης υπεραγορών λιανικού εμπορίου.
Η ίδρυση καταστημάτων λιανικού εμπορίου ρυθμίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 10 του Ν. 2323/1995 (ΦΕΚ 145/Α΄), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 10 του Ν. 3377/2005 (ΦΕΚ 202/Α΄) και τροποποιήθηκαν με το άρθρο 26 (παράγρ. 1.στ.) του Ν. 3419/2005 (ΦΕΚ 297/Α΄), το άρθρο 25 (περίπτ. Γ΄) του Ν. 3468/2006 (ΦΕΚ 129/Α΄), το άρθρο 12 (παράγρ. 21) του Ν. 3557/2007(ΦΕΚ 100/Α΄) και το άρθρο 3 της ΚΥΑ Κ1-164 (ΦΕΚ 275/Β΄/ 22-02-2011).
Σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις όταν η συνολική επιφάνεια της υπεραγοράς λιανικού εμπορίου είναι μεγαλύτερη από τα τετραγωνικά μέτρα που ορίζονται στην περίπτωση γ) της παρ. 1 του άρθρου 10 του Ν. 2323/1995, όπως ισχύει, ήτοι πάνω από 200 τ.μ. στην ν. Πάρο, απαιτείται άδεια ίδρυσης η οποία χορηγείται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η έκδοση της τελευταίας Κοινής Υπουργικής Απόφασης «προσαρμογή διατάξεων αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Εμπορίου στην οδηγία 2006/123/ΕΚ (Κοινοτική Οδηγία Μπολκεστάϊν) σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά» μεταξύ των άλλων καθιστά ευκολότερη και την αδειοδότηση καταστημάτων λιανικού εμπορίου. Τι αλλάζει:
• Στη γνωμοδοτική διαδικασία για τη χορήγηση των αδειών δεν συμμετέχει το Επιμελητήριο, διότι είναι ανταγωνιστικός φορέας και η συμμετοχή του απαγορεύεται από το άρθρο 14 παρ. 6 της Οδηγίας 2006/123/ΕΚ
• Καταργείται η οικονομοτεχνική μελέτη (σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 5 της Οδηγίας 2006/123/ΕΚ)
• Καταργούνται τα υποκειμενικά κριτήρια (σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ. 2α και 3β της Οδηγίας 2006/123/ΕΚ και σύμφωνα με την απόφαση 3037/2008 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας) ήτοι:
Δεν λαμβάνονται υπόψη οι επιπτώσεις στον ανταγωνισμό μεταξύ ομοειδών επιχειρήσεων, στην οικονομία της περιοχής, στην απασχόληση και στην επίδραση επί της λειτουργίας των μικρομεσαίων και μικρών επιχειρήσεων, καθώς και η ανάγκη διατήρησης της πληθυσμιακής βάσης της περιοχής, η διασφάλιση του κανονικού εφοδιασμού των καταναλωτών, η προστασία του εισοδήματός τους και η καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών τους.
• Η αποκλειστική προθεσμία έκδοσης της απόφασης του αρμοδίου οργάνου , του Δημοτικού Συμβουλίου, τροποποιείται σε τριάντα (30) ημέρες από την υποβολή της αίτησης.
Διατηρούνται περιορισμοί που έχουν σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και της πολεοδομικής νομοθεσίας ήτοι ο χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός και οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και, ιδίως, η εναρμόνιση του όγκου και του τύπου της μονάδας προς το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον της περιοχής, η ύπαρξη οδικού δικτύου και λοιπών έργων υποδομής και η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τις μετακινήσεις.
Επίσης λαμβάνονται υποχρεωτικά υπόψη, τα εγκεκριμένα ρυμοτομικά και πολεοδομικά σχέδια της περιοχής και τυχόν εγκεκριμένες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τηρούνται οι διατάξεις της κείμενης πολεοδομικής νομοθεσίας.
Η αίτηση προς την αρμόδια αρχή θα πρέπει να αναφέρει την συνολική επιφάνεια του καταστήματος δηλαδή την ωφέλιμη επιφάνεια μαζί με τους αποθηκευτικούς και λοιπούς βοηθητικούς χώρους και να συνοδεύεται από:
α) τοπογραφικό διάγραμμα, που απεικονίζει την ωφέλιμη επιφάνεια και τους αποθηκευτικούς και λοιπούς βοηθητικούς χώρους του υπό ίδρυση καταστήματος,
β) σχέδιο κάτοψης των κτισμάτων και του περιβάλλοντος χώρου, καθώς και
γ) αρχιτεκτονικά σχέδια της οικοδομής
Τα καταστήματα πρέπει να διαθέτουν τους αναγκαίους χώρους για την στάθμευση των οχημάτων των πελατών και την εκφόρτωση των εμπορευμάτων, κατά τα οριζόμενα στις οικείες διατάξεις.
Στην επιφάνεια του καταστήματος δεν υπολογίζονται οι χώροι στάθμευσης των οχημάτων των πελατών και οι υπαίθριοι χώροι, εφόσον δεν χρησιμοποιούνται ως χώροι υποβοηθητικοί της εμπορικής δραστηριότητας.
Η μίσθωση ή η οποιασδήποτε μορφής παραχώρηση χρήσης χώρου εντός καταστήματος σε άλλη επιχείρηση, δεν επηρεάζει τον υπολογισμό της συνολικής επιφάνειας αυτού.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση:
Η από 24-02-2011 αίτηση της Εταιρείας «ΒΙΔΑΛΗΣ ΜΑΡΚΕΤ Α.Ε.» με την οποία αιτείται την χορήγηση άδειας ίδρυσης υπεραγοράς λιανικού εμπορίου, συνολικής ωφέλιμης επιφάνειας 519 τ.μ. εκ των οποίων 498 τ.μ. θα αποτελέσουν τον χώρο πώλησης και 21 τ.μ. τους βοηθητικούς χώρους του καταστήματος (γραφείο, κουζίνα, WC κλπ), σε ακίνητο ιδιοκτησίας της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Πάρου το οποίο βρίσκεται στην περιοχή Βίντζι, της Δημοτικής Κοινότητας Παροικίας, του Δήμου Πάρου, συνοδεύεται από τα κάτωθι:
2) Την αριθμ. πρωτ. 14656/16-12-2010 Απόφαση Νομάρχη Αθηνών
3) Οικονομοτεχνική μελέτη
4) Αριθμ. Άδειας Οικοδομής 1005/1991
5) Αριθμ. Άδειας Οικοδομής 229/96
6) Τοπογραφικά –Κτηματολογικά στοιχεία
7) Τοπογραφικό Διάγραμμα Κάλυψης (Νοέμβριος 1995)
8) Κάτοψη Ισογείου (Νοέμβριος 1995)
9) Τομές (Νοέμβριος 1995)
10 Τομές (Ιούνιος 2006)
Μετά από διαλογική συζήτηση και τοποθετήσεις των μελών αποφασίστηκε ομόφωνα
1. H έγκριση χορήγησης άδειας ίδρυσης υπεραγοράς λιανικού εμπορίου στην εταιρεία «Βιδάλης Μάρκετ Α.Ε.»
2. Να τεθεί σε επόμενη διαβούλευση το θέμα.
Η απόφαση αυτή πήρε αύξοντα αριθμό 1/2011
Συνημμένα επισυνάπτονται αυτούσιες απομαγνητοφωνημένες τοποθετήσεις των κ. Τριαντάφυλλου Αναστασίου εκπρόσωπο του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Πάρου-Αντιπάρου και κ. Τσιγώνια Νικολάου εκπρόσωπο της Ε.Α.Σ. Πάρου.
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Κουτσουράκης Παναγιώτης
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ (Εμπορoεπαγγελματικός Σύλλογος Πάρου – Αντιπάρου)
Ο κ. Τριαντάφυλλος Αναστάσιος με αφορμή το θέμα αυτό ξεκαθαρίζει κάποια πράγματα. Πρότεινε σε επόμενη διαβούλευση μία θεματική ενότητα μόνο για το θέμα των αδειών μεγάλων καταστημάτων.
Με την ευκαιρία του θέματος της χορήγησης άδειας του καταστήματος Βιδάλης πρέπει να ξεκαθαριστούν μερικά πράγματα. Ο νόμος είναι σαφέστατος και ορίζει για το νησί μας τα 200 τμ. για ίδρυση υπεραγοράς τροφίμων (super market). Αυτό γίνεται για τον απλούστατο λόγο να μην αφανιστούν οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που απασχολούν κάποια άτομα. Η πάγια θέση του Εμπορικού Συλλόγου είναι η ύπαρξη ομοειδών καταστημάτων ώστε να υπάρχει ένας υγιείς ανταγωνισμός με απώτερο σκοπό το όφελος των καταναλωτών. Εξάλλου η προσπάθεια όλων πιστεύω είναι τα χρήματα που διακινούνται στο νησί να παραμένουν στο νησί και να ανακυκλώνονται στο νησί. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι από εμάς είμαστε καταστηματάρχες και ταυτόχρονα και καταναλωτές. Μία φορά μόνο η θέση του Ε.Σ. ήταν τα 400 τμ. και ήταν στην περίπτωση του Ατλάντικ κάτω από το λιμεναρχείο εκεί που ζητάει ο κύριος Βιδάλης την άδεια και γνωμοδοτήσαμε τότε, όταν το Επαρχείο έπαιρνε την απόφαση για τα 400τμ. γιατί απλά υπήρχε συμφωνία του Ατλάντικ με την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Πάρου για την απορρόφηση και διακίνηση προϊόντων της Ένωσης σε όλα τα super market της αλυσίδας Ατλάντικ στην Ελλάδα. Από τότε παγιώθηκαν τα 400 τμ. για το νησί μας. Υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που πρέπει να μάθει ο κόσμος όπως για παράδειγμα υπάρχει μία επιτροπή που γνωμοδοτεί, που είναι η κύρια μελέτη της επιτροπής αυτής το βασικό όλων αν θα δανειοδοτηθεί κάποιο κατάστημα είναι η ΟΚΕ Οικονομική Κοινωνική Επιτροπή. Δυστυχώς δεν είναι κάποιο μέλος της επιτροπής από το νησί, είναι από τη Σύρο, να αναφέρω ότι για την συγκεκριμένη επιχείρηση του Ατλάντικ στο λιμεναρχείο για να δώσει την άδεια είχε πει ότι εκτός από την αποκομιδή των απορριμμάτων και κάποια άλλα πράγματα οπωσδήποτε να δημιουργηθούν 30 θέσεις parking και αυτό που έμαθα τελευταία τελείως τυχαία είναι ότι και ο χώρος έξω από το Ατλάντικ, τώρα του Βιδάλη που είναι νομίζω και το περιπολικό του λιμεναρχείου, δεν είναι χώρος της Ένωσης είναι χώρος κοινόχρηστος, για να μην μπερδευόμαστε. Κάθε χρόνο και για να ολοκληρώσω κάνουμε συνέδρια των Εμπορικών Συλλόγων όλων των νησιών των Κυκλάδων. Η απόφαση που έχει βγει από το πρώτο συνέδριο τώρα αισίως τον άλλο μήνα πάμε στην Αμοργό για το 6ο είναι να προηγείται η αδειοδότηση της επένδυσης. Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά να έχει πάρει την άδεια πριν κάνει την επένδυση γιατί βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή καλώς ή κακώς όσο και σκληρό να ακούγεται να λειτουργεί ένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος να πουλάει γάλα για τα παιδιά μας, να πουλάει τρόφιμα και να μην έχει άδεια. Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά από τη στιγμή που δεν έχει άδεια δεν μπορεί η υγειονομική υπηρεσία του Επαρχείου τώρα που υπάγεται στο Δήμο να μπει να ελέγξει το πιο απλό «Εάν το γάλα που έχει στο ψυγείο μέσα, είναι ληγμένο ή όχι». Γι’ αυτό όπως για παράδειγμα είπατε ότι από 14/2 υπάρχει αίτηση του συγκεκριμένου καταστήματος για αδειοδότηση. Το συγκεκριμένο κατάστημα λειτουργεί από το Νοέμβριο χωρίς άδεια. Λοιπόν αυτό πρέπει να προσεχθεί γιατί ήδη ξεκινάνε κι άλλα καταστήματα. Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια και πρέπει να λέγονται οι αλήθειες (παρέμβαση κ.Κουτσουράκη η τοποθέτηση αυτή έπρεπε να γίνει στο Δημοτικό Συμβούλιου). Και βέβαια για να ξεκαθαρίσουμε κιόλας και σαν καταναλωτής και σαν Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος είμαστε υπέρ της ίδρυσης του συγκεκριμένου καταστήματος για τους λόγους που προανέφερα.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΤΣΙΓΩΝΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ (Ε.Α.Σ. ΠΑΡΟΥ)
Πιστεύω ότι είναι λάθος το σημερινό θέμα που έχετε εδώ. Το θέμα δηλαδή για ένα συγκεκριμένο κατάστημα, αύριο θα έρθει ο Γαληνός. Το θέμα είναι συνολικότερα πολιτική του Δήμου εάν θέλει να δούμε στην Επιτροπή Διαβούλευσης ποια είναι η θέση της απέναντι στα πολυκαταστήματα γενικά.Κι εδώ είναι ένα θέμα που θα πρέπει να εξεταστεί γενικότερα. Υπάρχουν μερικά δεδομένα που θα αναφερθώ στο θέμα του Ατλάντικ και του Βιδάλη σήμερα γιατί είναι 10 χρόνων ιστορία, δεν είναι σημερινή αλλά το σίγουρο είναι ότι σε μια εβδομάδα ο Γαληνός ανοίγει. Είναι άλλα 400- 500 m2 δεν θυμάμαι, ίσως ξέρει ο Τάσος καλύτερα από εμένα. Λοιπόν η απόφαση πρέπει να είναι γενική. Για μένα πρέπει να λειτουργούν τέτοιου είδους καταστήματα. Γιατί το λέω αυτό: Δηλαδή ο ανταγωνισμός και το λέει ξεκάθαρα και η εισήγηση που κάνατε κύριε Πρόεδρε. Και πρέπει η απόφαση να είναι μία κι έξω. Γιατί πρέπει σε μία εβδομάδα να έρθουμε και να συζητήσουμε ξανά για τον Γαληνό ή για τον οποιοδήποτε έρθει. Τα θεωρώ ότι είναι άνευ νοήματος. Είναι μια συνολική απόφαση καθοριστική για όλο το μέλλον των καταστημάτων. Το θέμα λοιπόν είναι : Στην Πάρο το πρόβλημα των τετραγωνικών είναι λυμένο. Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Στην Πάρο καταστήματα πάνω από 270 m2 εκτός οικισμού δεν υπάρχουν. Δεν μπορούν να υπάρξουν σύμφωνα με το πολεοδομικό σχέδιο των 732, το συγκεκριμένο νόμο που ισχύει, 200 συγνώμη. Λοιπόν εντός οικισμού τα μαγαζιά που υπάρχουν τα μεγάλα είναι συγκεκριμένα.
Στη Νάουσα δεν υπάρχει κανένα. Το Ατλάντικ που λειτουργούσε και τώρα το πήρε ο Γαληνός ή δεν ξέρω ποιος, ένα μαγαζί που είναι στα όρια του οικισμού είναι 200 πόσο είναι, είναι κι αυτό δεδομένο. Εκτός οικισμού λοιπόν μαγαζιά τέτοια δεν μπορούν να υπάρξουν. Εντό οικισμού είναι 3-4 μαγαζιά όλα κι όλα. Είναι του Μπιζά το συγκεκριμάνο ακίνητο το οποίο θα ανοίξει αύριο μεθαύριο, είναι το δικό μας δεν νομίζω ότι υπάρχει κι άλλο.
Ο μεν Γαληνός λειτουργεί 20 χρόνια, το δε Ατλάντικ 10.Το σημερινό μαγαζί που παίρνει ο κ. Βιδάλης δηλαδή.Τώρα για το συγκεκριμένο κατάστημα έχω να πω τα εξής: Σαν φορέας, σαν εκπρόσωπος των αγροτών κι ενός κόσμου που παράγει και καταναλώνει πιστεύω ότι πρέπει ο ανταγωνισμός να λειτουργεί προς όφελος και των καταναλωτών και των παραγωγών.
Γιατί το να μπορώ να διαθέσω τα προϊόντα μου σε μια μεγαλύτερη γκάμα
προϊόντων είναι θεμιτό και επιδιωκτέο. Και αυτό έχει βοηθήσει πραγματικά.
Και ο Μαρινόπουλος απορροφά προΪοντα τοπικά την Ένωσης και ο Βιδάλης (συνεχίζονται οι συμφωνίες του Ατλάντικ) και ο Γαληνός έχει έρθει ήδη και έχει προτείνει συνεργασία και πρότεινε να τα προωθήσει σε όλα τα καταστήματα που έχει στην υπόλοιπη Ελλάδα. Τώρα για το super-market το συγκεκριμένο που μιλάμε έχω να πω τα εξής: Η πολιτική της Ένωσης ήταν συγκεκριμένη. Αυτό το μαγαζί δόθηκε με κάποιους στόχους και λειτουργούσε προς όφελος των Παριανών. Η πολιτική που ακολουθήσαμε όλα αυτά τα χρόνια για να δώσουμε το μαγαζί στον Βιδάλη ήταν συγκεκριμένη. Θέλαμε να διασφαλίσουμε τις 37 οικογένειες των εργαζομένων που ήταν μέσα και να διασφαλίσουμε και τη συνέχιση της λειτουργίας ενός καταστήματος στον οικισμό της Παροικιάς, το οποίο βόλευε όχι μόνο την Παροικιά αλλά και τα χωριά γιατί ήταν μέσα στο κέντρο, ήταν κοντά τα λεωφορεία και μπορούσε ο κόσμος να συνεχίσει να ψωνίζει. Παίρνοντας λοιπόν αυτά τα κριτήρια υπόψη μας το δώσαμε σε αυτόν που θα διασφάλιζε και τις δύο προϋποθέσεις. Και λόγος που δόθηκε στον κ. Βιδάλη ήταν γιατί κράτησε και τους 37 εργαζόμενους στα δύο καταστήματα και όχι μόνο τους εργαζόμενους στο κατάστημα το δικό μας στο Βίντσι, αλλά και τους εργαζόμενους που ήταν και στο Γαληνό πάνω. Άλλες 18 οικογένειες οι οποίες δουλεύανε και ζούσανε εκεί. Το δεύτερο ζήτημα είναι ότι ο κ. Βιδάλης συνεχίζει να προωθεί και να έχει τις ίδιες περίπου δεσμεύσεις για την προώθηση των προϊόντων, παρόλο που είναι μία μικρή αλυσίδα 8 καταστήματα νησιώτικα. Δηλαδή αν θεωρείτε υπεραγορά ο Βιδάλης με 8 μαγαζιά στα διάφορα νησιά, από εκεί και πέρα που πάμε. Και το τελευταίο ζήτημα είναι ότι ο κ. Βιδάλης συμμετέχει σε μια αλυσίδα μαγαζιών που έχει και δικά της προϊόντα και μπορεί να δώσει ακόμη μεγαλύτερη διέξοδο στα δικά μας προϊόντα. Δηλαδή σ’έναν όμιλο, όπως αντίστοιχα είναι.